۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۵۹۸۰۸۹
معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

 300 طلبه جدید در حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی پذیرش می شوند

 300 طلبه جدید در حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی پذیرش می شوند
حجت الاسلام قربانی گفت: امسال 300 طلبه جدید در تمامی مدارس علمیه استان پذیرش خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مرتضی قربانی، معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آغاز پذیرش حوزه علمیه های علمیه استان اظهار داشت: حوزه علمیه استان در 20 مدرسه، سه هزار طلبه در 16 شهر فعالیت دارد.

وی با بیان این‌که طلاب استان در چهار سطح و درس خارج مشغول تحصیل هستند، افزود: حوزه های علمیه تحت نظارت شورای استانی حوزه و تحت اشراف نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی فعالیت دارد. در تمامی مقاطع تحصیلی پذیرش طلبه داریم و دو مرکز تخصصی با 5 رشته در دو شهر فعالیت دارد.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به ظرفیت محدود پذیرش طلبه در مدارس علمیه استان گفت: به دلیل کمبود ظرفیت پذیرش طلبه سال گذشته تنها 10 درصد متقاضیان در حوزه علمیه استان جذب شدند، امسال 300 طلبه جدید در تمامی مدارس علمیه استان پذیرش خواهند شد.

وی نام نویسی از طلاب علاقه مند در دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه است، افزود: طلاب پس از موفقیت از این مرحله در دوره اختبار و تثبیت شرکت می کنند که در نهایت برگزیدگان به صورت رسمی در مدارس علمیه استان به عنوان طلبه علوم دینی مشغول به تحصیل خواهند شد.

معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که آزمون کتبی پذیرش حوزه های علمیه به صورت سراسری و همزمان 30 فروردین سال آینده برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: 21 اردیبهشت 98 نیز اعلام نتایج پذیرفته شدگان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که حوزه های علمیه در طول تاریخ سابقه درخشانی از خود به یادگار گذاشته، خاطرنشان کرد: مقابله با جریان های انحرافی و توسعه باورهای دینی تنها بخشی از مسؤولیت حوزه های علمیه است، امروز حوزه پاسخگوی شبهات روزافزون و القایی دشمنان اسلام است.

معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: حوزه علمیه آذربایجان به ویژه حوزه علمیه طالبیه تبریز از قدمت، تاریخ و هویت دیرینه‌ای برخوردار است، از این مرکز تاریخی علامه امینی‌ها، طباطبایی‌ها، جعفری ها در گذشته و همچنین آیت الله سبحانی‌ها پرورش یافته اند./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات